Monday 30 April 2012

AMBIGA KATA LU PUNYA PASAL..... NIK AZIZ KATA O.K...ANWAR & AZMIN TUTUP MATA...LGE TEPUK TANGAN


BERSIH 3.0  berlalu dengan KOTORNYA.... satu kejayaan besar kepada AMBIGA kerana berjaya mengumpul begitu ramai manusia kuning "tahi" di Kuala Lumpur.



Ambiga mungkin tidak akan berjaya jika tidak ada kerjasama dari insan-insan bernama Anwar, Lim Kit siang, Nik Aziz dan lain-lain sekutunya.. buktinya kesemua orang kuat pembangkang berada bersama peserta pada hari tersebut.

Mereka berajya membangkitkan satu semangat baru buat penyokong mereka. Masing-masing pastinya tak sabar menunggu PRU13 untuk menyembelih semua calon Barisan Nasional. Kalau boleh biar esok pilihanraya, mereka rasa mereka pasti akan berjaya menawan Putra Jaya.

Namun BERSIH yang diharapakan "bersih" oleh penganjut terutamanya Ambiga telah menjadi begitu kotor dengan beberapa kejadian yang amat menyedihkan. Sehingga ada peserta yang terpaksa di kejarkan ke hospital. Bukan itu saja polis yang bertugas juga menjadi mangsa, malah wartawan Al-Hijrah pun terjebak sama... masuk hospital. 


Kata Ambiga ini semua kerana pasukan berbaju merah, pastinya di tujukan kepada Unit Amal PAS. Memang gambar di atas pun jelas menunjukkan UNIT BAJU MERAH ini yang mula-mula merempuh  hadangan yang dibuat oleh pihak polis.




Tapi dalam salah satu you tube pula mendakwa Anwar dan  partnernya Azmin Ali ler plok yang memulakan acara rempuh merempuh tu. Siap bagi arahan lagi. Tapi kenapa agaknya Ambiga tak salahkan Anwar dan Azmin??? Kenapa menuding kepada UNIT AMAL PAS plak... mesti ada udang disebalik anu kan???



Namun Nik Aziz kata tak salah, malah beliau sendiri mengeluarkan duit untuk peserta dari Machang pergi ke Kuala Lumpur. Bukan setakat duit makan, tambang, siap duit hotel lagi.... walau pun RM20.00, ianya sudah cukup untuk menampung mereka ke sana.... maklum mereka pergi jalan kaki jer.... minum air paip masjid dan duduk di hotel Jamek.. gitulah perjuang suci yang tek "BERSIH" mereka. cerita lanjut di SINI.

Begitulah....

Mungkin ada sesuatu agenda menyebabkan Ambiga hanya melihat UNIT AMAL PAS yang bersalah...Mungkin juga kerana dia  tahu  PAS hanyalah satu parti  picisan yang tidak akan marah atau berkecil hati, sebab kalau cakap banyak nanti skali  Anwar berdehem terus kecut... terpaksa jadi bahan untuk dipersalahkan. Terima ajelah....

Anwar dan Azmin pulak terus berdiam diri...biar jerlah PAS yang menjawab semua tuduhan nanti.... jangan masukkan aku dalam masalah kau... kalau kau berdegil nanti kau pulak yang bermasalah. Bukankah kau ini berada dibawah telunjukku???

Oh ya!!!!

Kenapa Lim Kit siang dan DAP tak ada dalam cerita kita kali yek???

JAWAPANNYA IALAH.... KERANA KEBODOHAN MALYU PAS DAN PKR.. MAKA YANG MENDAPAT LABA @ UNTUNGNYA ADALAH PUOK-PUOK KAFIR HARBI INI..... BETUL TAK???


So.... mari sama-sama kita fikirkan.....







No comments:

Post a Comment