Monday 29 July 2013

#PRK KUALA BESUT : KE MANA MENGHILANGNYA CHE SELEPAS KALAH???

Sebaik sahaja mengetahui kekalahannya, Che Long @ Yusof calon Pas Dun Kuala Besut bagi PRK  telah menghilangkan diri entah ke mana.
 
Beliau tidak hadir semasa proses pengumuman keputusan dibuat hanya calon BN, Tengku Zaihan Che Abdul Rahman yang ada dan membuat pengesahan ke atas kertas keputusan yang dikeluarkan oleh SPR.
 
Pengumuman keputusan dibuat oleh Pegawai Pengurus Pilihanraya, A.Rahim Jusoh yang juga Pegawai Daerah Besut di Dewan Gong Kemuntong Besut yang dihadiri sama oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yasin.
 
Ketidakhadiran calon Pas dan para penyokong itu membuktikan mereka tidak dapat menerima keputusan kalah kerana terlalu taksub untuk menang bagi menjadikan kerusi Dun Terengganu 16- 16.
 
Pada peringkat awal, hasil siasatan pihak keselamatan mendapati, Pas sudah bersedia untuk berarak dan berkumpul di Wisma Darul Iman, jika mereka menang dalam PRK itu  menjadikan kedudukan BN dan Pas seri 16-16.
 
Bagi mereka yang taksub itu kedudukan seri itu bermakna sama sama berkuasa ke atas Wisma Darul Iman dan pentadbiran negeri kerana itu yang diterangkan kepada mereka.
 
Sumber memberitahu, Che Long kemungkinan ada di Kota Bharu di pejabat miliknya di sana.

No comments:

Post a Comment