Monday 22 July 2013

PRK N01 KUALA BESUT : LEBIH BAIK LULUS PERUNTUKAN UNTUK RAKYAT DARI BAYAR SAMAN DENGAN DUIT RAKYAT!!!




Pemimpin Pas mempertikaikan kerajaan BN meluluskan beberapa projek utama untuk kepentingan rakyat Kuala Besut, kononnya kerana Pilihanraya Kecil.
Kerajaan BN setakat ini mengumumkan 10 projek dan bantuan untuk penduduk Kuala Besut yang dianggarkan RM387.4 juta.
Antara projek terbaru ialah projek RM250 juta pedalaman Kuala Sungai Besut dan pemasangan benteng pemecah ombak yang diumumkan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan pembinaan Empangan Lowvier.
PAS mendakwa semua projek yang diumumkan kerajaan BN itu hasil perjuangan dan kempen yang kononnya mendedahkan kepincangan tadbir urus kerajaan, dakwaan Dr Hatta Ramli, Pengarah Strategi Pilihanraya PAS Pusat.
Apa jua pembangunan dan bantuan untuk faedah rakyat adalah dikira sebagai ibadah, itu keyakinan kita sebagai seorang Islam sepertimana telah ditegaskan oleh Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin.
Pemimpin Pas lupa, akibat perbuatan salah laku mereka semasa mentadbir Terengganu pada tahun 2003 kerajaan negeri berdepan dengan tuntutan saman RM1 billion, suatu angka yang amat besar.
Kalau angka besar yang mendatangkan faedah kebajikan bantuan atau kebajikan untuk rakyat apa salahnya, tetapi masalahnya angka 1 billion angkara kemungkaran pimpinan kerajaan Pas Terengganu pimpinan Presiden Pas sendiri, Hadi Awang dan Exco kanannya waktu itu, Mustaffa Ali (Mustaffa Spender) saja-saja duit rakyat 1 billion untuk bayar saman skandal balak Pas.

Tentu semua telah tahu akibat kecuaian kerajaan Terengganu di bawah pemerintahan Pas pada tahun 2003 berkaitan konsesi balak menyebabkan kerajaan negeri ketika ini terpaksa membayar tuntutan saman RM1 bilion kepada Riyapadu Sdn. Bhd. (Riyapadu) atas kecuaian berkaitan konsesi pembalakan.

Rakyat dan kerajaan negeri kini menjadi mangsa serta terpaksa menanggung kesalahan dan bebanan itu.

Tidak pasal pasal kerajaan negeri perlu membayar tuntutan saman RM1 bilion kepada syarikat pembalakan, Riyapadu disebabkan kecuaian dan mungkir janji kerajaan Terengganu pimpinan Pas pada tahun 2003.

Keputusan yang memihak kepada syarikat berkenaan dibuat oleh Hakim Mahkamah Tinggi Terengganu, Datuk Abdul Rahim Muda dalam penghakiman pada 27 Oktober lalu dua tahun yang lalu.

Jadi kita harap pemimpin Pas insaflah, mereka yang mengkhianti wang rakyat, berbanding BN yang kembalikan wang rakyat bagi tujuan pembangunan untuk rakyat

No comments:

Post a Comment