Wednesday 17 July 2013

PRK N01 KUALA BESUT : PAS PERNAH BERI 150 EKAR UNTUK SEORANG YB


Dato Seri Haji Ahmad Bin Said, Menteri Besar Terengganu hari ini membidas PAS yang cuba mengelirukan rakyat denga isu pemberian lot tanah kepada YB dalam Parlimen Besut. Beliau mengeaskan bahawa di zaman pemeritnahan PAS tahun 1999 - 2004, PAS juga telah memberikan sejumlah tanah kepada YB PAS.

Malah yang lebih hebat PAS ketika itu telah memberikan sejumlah 150 ekar tanah untuk hanya seorang YB untuk dibuat projek tanaman limau.

 “Apalah sangat jika dibandingkan kita beri wakil rakyat satu lot rumah sedangkan Pas beri wakil rakyat mereka hingga 150 ekar?,” soal beliau ketika mengulas isu lapuk yang ditimbulkan kembali pencermah Pas pada kempen PRK Kuala Besut.


Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, juga berkata wakil rakyat yang diberi tanah tersebut sememangnya layak menerima habuan itu kerana ia merupakan angerah kerajaan negeri kepada mereka yang telah banyak berjasa.
“Dalam tempoh saya menjadi Menteri Besar, kita beri kira-kira 20,000 lota tanah kepada rakyat di seluruh negeri.

“Tak kan kerana kita beri satu lot rumah saja kepada beberapa wakil rakyat BN, Pas mahu menjadikannya satu isu,” katanya pada sidang media selepas mesyuarat Exco hari ini.

Katanya, daripada tanah yang diagih kepada rakyat itu 12,000 lota merupakan tapak rumah manakala 8,000 lot lagi bagi tujuan pertanian. 

No comments:

Post a Comment