Thursday, 20 March 2014

MH370 :ANWAR IBRAHIM LEBIH LAYAK CARI JAM OMEGA???


Semalam dalam satu ceramah di Kajang, Anwar mendakwa bahawa beliau lebih layak menjawab isu MH370. Kata beliau ramai wartawan dari luar negara datang untuk menemuramah beliau.

Pada Anwar, Najib Razak tidak layak menjadi Perdana Menteri kerana dilihat mengelak dari menerima soalan media asing.

Angin rasa lawak sangat dengan kenyataan Anwar itu..... Anwar memang terbukti seorang yang sangat berani dengan media asing, cuma tak berani nak saman kalau ada rencana media luar yang menuduh beliau ada kaitan dengan juruterbang MH370 seperti yang kecoh berlaku dua tiga hari lepas.

Daily Mail sebagai contoh, menyatakan kemungkinan juruterbang Kapten Zaharie merampas pesawat Malaysia Airlines MH370 kerana kecewa dengan keputusan mahkamah yang menjatuhkan hukuman bersalah terhadap Anwar dalam kes Liwat II sebagai khayalan luar biasa. sini

Sebenarnya Anwar memang lebih takut kepada wartawan dalam negara. Sebagai contoh beberapa kali Anwar menolak dan tidak menjawap soalan yang diajukan kepada beliau oleh wartawan TV3.

Cuba lihat video2 dibawah:-





Anwar dilihat mengelak untuk menjawap soalan dari wartawan tempatan. Mungkin takut terperangkap dengan jawapannya sendiri.

Ini sangat berbeza dengan isu MH370, isu jam omega sepatutnya dijawap oleh Anwar kerana Wan Azizah mendakwa jam tersebut berada dalam simpanannya.Namun Anwar mengelak untuk menjawap. Jika benar, pastinya jam itu telah lama ditunjukkan namun sehingga kini jam itu lenyap begitu sahaja.

Inilah taktik dan keinginan Anwar untuk memperlihatkan kehebatan beliau dimata penyokongnya. Dia mungkin lupa yang dia sendiri pernah mengelak untuk menjawap soalan wartawan.

So...jom sama-sama kita fikir, Anwar ni sebenarnya jenis yang macamana??

MH370 : PETUNJUK BARU DITEMUI AUSTRALIA... SEGALANYA AKAN TERUNGKAI??



SYDNEY: Dua objek dipercayai mungkin ada kaitan dengan misteri kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 berjaya dikesan, kata Perdana Menteri Australia, Tony Abbott pada Khamis.
Abbott memberitahu Parlimen mengenai maklumat 'baharu dan boleh dipercayai itu' pada hari ke-13 pesawat MH370 dilaporkan hilang.

Beliau berkata, pesawat tentera Orion milik tentera udara Australia digerakkan untuk meneliti objek tersebut.

Beliau tidak menyatakan secara terperinci lokasi tersebut tetapi Australia bertanggungjawab untuk melakukan pencarian di selatan Lautan Hindi.
"Pihak berkuasa Keselamatan Maritim Australia telah menerima maklumat berdasarkan imej satelit berkaitan objek yang mungkin ada kaitan dengan pencarian itu.

"Berdasarkan analisis pakar mengenai imej itu, dua objek itu mungkin ada kaitan dengan pencarian itu berjaya dikenalpasti," katanya. SUMBER

MARILAH KITA TERUS BERDOA SEMOGA SEGALANYA TERUNGKAI....

MH370 : DI MANA KAMU......PULANGKAN LAH....



Hari ini Angin nak bersajak sikit..... Biarpun telah di "comfirm"kan MH370  memang tak ada kat LAUT CHINA SELATAN....tempat angin bertiup.  Masuk fasa ke 2 pencarian, kapal terbang ini mungkin telah dilarikan oleh seseorang. Marilah kita sama-sama doakan semoga MH370 ini dikembalikan....



Tanggal 8 Mac 2014
Kau terbang meninggalkan bumi bertuah
Menuju laluan  mu....
Jalan mu tidak berliku
Lalumu di Angin Laut China Selatan...
tiba-tiba
Gempar seluruh dunia
tepat 1.29 di dinihari
kau lenyap dari mata pandangan...
muka radar menjadi bingung
Angin Laut China Selatan berhenti seketika....
memerhatimu membelok entah ke mana....
Aduh!!!!!
Di mana destinasi mu?
tembok China sabar menanti tibamu...
Dunia menjadi sesak
lidah tak bisa berhenti bergerak
tuduh melulu, si anu dan si anu...
Maka berbondonglah
soldadu seluruh dunia menjejakmu
habis diratah dada Laut China Selatan
di mamah juga Laut Selat Melaka
Teori tidak mengena
Kini
Seluruh dunia menjadi semakin bingung
di landasan mana sebenarnya kau landing.
Koridor Utara atau Selatan
Kau dikata dirampas tangan ghaib
dibawa entah dimana
Pulangkanlah 
Telah kehabisan daya kami usaha
Wahai Hamba ALLAH
yang tegar melarikan kekasih kami
Pulangkanlah ia kepada ke ribaan
Ada Ibu rindukan anaknya
Ada Anak rindukan ibunya
Ada Isteri menanti suami tercinta
Ada suami menunggu berita gembira
YA ALLAH
Makbulkanlah doa seorang ibu
Tunaikanlah doa seorang ayah
Terimakanlah doa seorang isteri
Mustajabkanlah doa seorang suami
Perkenankanlah doa kaum muslimin 
juga muslimat seluruhnya.....
KUN FA YA KUN
Gerakkanlah hati sipencuri...
Biar dia pulangkan milik kami.....
Andai ini sebagai balasan
Atas kerja dosa kami...
Maka KAU AMPUNILAH KAMI...
KAU AMPUNILAH YA ALLAH..
Hanya padaMU kami bersujud..
PadaMU jua kami bermohon
Pulangkanlah.....
Kerana kami sedang menunggu..

 
Marilah kita terus berdoa semoga ALLAH memakbulkan doa-doa kita.....
Amin....
 


Wednesday, 19 March 2014

PRK KAJANG : SUDAH TERLALU LAMA ANWAR MEMBODOH BAHLOLKAN PENGIKUTNYA...MENGAPA MASIH MENARUH HARAPAN KEPADA PKR??




Salam....

Sebelum bercerita tentang PRK, Angin ingin memaklumkan bahawa Angin kembali bertiup...begitu lama rasanya tak menulis..kekok pula... tapi tak mengapa... Angin akan teruskan...

PRK Kajang akan berlangsung Ahad ini, pengundian awal telah diadakan pada hari ini.setakat entri ini ditulis, sudah 40% pengundi awal keluar mengundi.

Calon-calom PRK ketika ini pastinya telah menemui seramai mungkin pengundi di Kajang itu. 

Sehari dua ini, timbul cerita bagaimana Wan Azizah mendapat malu du kedai makan... tak tahu sejauh mana kebenarannya....hari ini pula anak beliau diherdik Mak Cik pekedai yang kedainya mungkin akan diroboh oleh pihak berkuasa Selangor.

Kita tinggalkan kisah Ibu dan anak ini.... kita bercerita tentang ayahanda kesayangan mereka. Setelah didapati bersalah oleh Mahkamah dan dikenakan 5 tahun penjara, (kemudiannya dia merayu). dia masih boleh ke sana ke mari berkempen untuk Isteri dan partinya.(Tak payah cerita tentang poster2 yang jelas menunjukkan perjuangan Azizah hari ini hanya untuk suaminya Anwar dan bukan untuk rakyat.)

Beliau terus berceramah di pentas-pentas untuk memberitahu rakyat apa yang beliau dan parti inginkan.(mungkin sambil2 tu kutuk2 UMNO Barisan Nasional). Kemudian pstinya penyokong akan bertepuk tangan dan bersorak. Maklumlah penyokong... mesti menyokong...biar nampak meriah.... pastinya melayu, cina dan india terus mendengar celoteh Anwar....ada yang menelannya bulat2 macam bulat BULAN, mungkin ada jugak nak terus naik ROKET mengundi calon PKR, mungkin ada jugak yang nak intai dulu disebalik 2 BULAN SABIT.

Begitulah ANWAR... masih hebat seperti dulu-dulu.... Ceramah beliau boleh menarik insan-insan yang mendengarnya....tapi disebaliknya kelunakan suara dan keenakan kutukan kepada Barisan Nasional, Anwar punya banyak helah... helah yang telah banyak merosakkan nama baik negara.

1.  RACUN ARSENIK

Ingatkah anda pada tahun 1999 ketika perbicaraan Anwar kes liwat kali pertama, beliau mendakwa telah diracun menggunakan racun ARSENIK. Ketika itu seluruh rakyat bangkit marah kepada kerajaan dibawah pemerintahan Tun Mahathir. 

Ketika itu juga timbul dakwaan konspirasi membunuh Anwar. Ada yang menyatakan Anwar akan mati pada tahun itu juga (1999). Ianya diwar-warkan oleh Karpal Singh dan Calon PRK Kajang iaitu Wan Azizahlah yang menjadi lidah kepada Anwar untuk mewar-warkan perancangan ini.

Dakwaan itu telah heboh seluruh dunia, Malaysia menjadi tajuk akhbar dunia. Nama Malaysia terlalu buruk ketika itu kerana pemimpinnya yang menzalimi Anwar. Arsenik Anwar telah menjadikan Malaysia sebuah negara yang dipandang jahat oleh dunia.


2. BERKERUSI RODA DAN PENYENGGAL LEHER

Ingat lagikah anda dengan video anwar berkerusi roda dan memakai penyenggal leher ketika dipenjara? Semuanya rentetan dari diracun Arsenik. Satu dunia menajdi kasihan kepada Anwar kerana keadaan yang sangat tidak sihat sehingga satu ketika terpaksa di dukung hantar 3 4 orang untuk menaiki ambulan.

Apabila keluar dari penjara tahun 2004, beliau keluar dengan di papah dan terus di bawa keluar negara untuk rawatan kononnya. Apabila sampai sahaja di Munich beliau digambarkan sihat sejahtera tidak mengalami apa-apa sakit.,

3. DI SUNTIK HIV

Anwar juga pernah mendakwa disuntik HIV untuk menlenyapkan beliaudari muka bumi ini... Sekali lagi dunia memandang kepada Malaysia.

4. RANCANGAN MEMBUNUH ANWAR SEHINGGA TERPAKSA BERLINDUNG DI KEDUTAAN TURKI.

Ketika Saiful membuat laporan polis, Anwar terus cabut lari ke Kedutaan Turki konon ada rancangan mahu membnuh beliau. 

5. BUKTI JAM OMEGA MASIH TIADA BERKESUDAHAN...

Ingat jugakah anda dengan jam omega yang menjadi bukti orang yang didalam video bersama pelacur cina?

Wan Azizah calon kajang yang mengatakan jam Omega itu masih utuh di simpan mereka sekeluarga.


Sebenarnya banyak lagi pembohongan Anwar kepada penyokong penyokong beliau. Namun sehingga kini penyokong terus-terusan di momok dan percaya kepada insan ini. Angin tak tahu di mana pertimbangan mereka. Buta mata dan buta hati...

Sehingga hari ini Anwar masih bernyawa, tidak menjadi arwah... dan tidak pernah di panggil ALLAHYARHAM.... rupanya Anwar sangat hebat, racun ARSENIK dan HIV tidak dapat mengalahkan ANWAR.

Berbalik kepada PRK Kajang... Insan bernama Anwar yang bercita-cita mahu menjadi Perdana Menteri dengan menjadikan PRK Kajang sebagai batu lonjatan. Untung menang boleh menjadi Menteri besar Selangor seperti yang tersebar sebelum ini.

Ada jugak yang menyatakan helah mengosongkan kerusi Kajang dalam waktu kes rayuan Saiful berjalan adalah serampang dua mata.

1. Sekiranya Anwar menang kes tersebut, beliau akan diangkat menjadi MB Selangor menggantikan Khalid

2. Sekiranya beliau kalah (dah memang kalah), kes ini boleh dijadikan  alasan untuk memburukkan lagi kerajaan dengan mengaitkan mereka dengan sistem kehakiman.

Ini bermakna, semua ini menjelaskan bahawa Anwar sentiasa mempunyai helah untuk kepentingan politik beliau. Telah terlalau lama penyokong dan rakyat diperbodohkan oleh insan bernama Anwar ini.

Hanya satu cara sahaja untuk menghentikan Anwar dari berbohong dan terus memburukkan nama negara ini..... JANGAN UNDI PKR .






Tuesday, 29 October 2013

#PRK N20 SG LIMAU : PAS BAWA BISKUT MERAIH UNDI SAMBIL BUANG BENDERA BN??




Dalam keghairahan pembangkang menugutuk puteri umno yang melawat pengundi dengan beras 5 kilo rupanya mereka juga telah membawa ole-ole untuk mengundi di sini.

Kata dulang paku serpih kata orang dialah yang lebih. Begitu perumpamaan yang paling sesuai untuk puak PAS. Dengan membawa biskut, mereka masuk meraih undi. Bagi mereka bukan sekampit beras 5 kilo tapi nilai maruah dan undi pengundi ialah sebungkus biskut.

Nasib baik mereka tak bawa "Chipsmore" yang sesuai dengan mereka iaitu masa pilihanraya mereka ada buat baik, lepas pilihanraya mereka hilang tak dapat di kesan, timbul-timbul pilihanraya akan datang pulak membawa hadiah yang baru.

Angin jugai ingin membawa satu lagi perkara yang telah berlaku di sini... Artikel yang Angin ambil dari Terengganu Today



Peristiwa jentera Wanita UMNO Marang yang dihalau daripada menjalankan kempen dari rumah ke rumah di Kg. Tualang dua hari lepas telah membuka mata banyak pihak bahawa penyokong Pas di kawasan berkenaan sememangnya takut pada bayang-bayang mereka sendiri. 

Sebelum kejadian halau itu berlaku, jentera Wanita berkenaan sempat menziarah tiga buah rumah sebelum mereka didatangi dua orang lelaki tempatan menasihatkan mereka agar beredar dan memanggil semua jentera yang lain untuk keluar dari kampung berkenaan jika tidak mahu perkara yang tidak diingini berlaku.
Mengikut Ketua Wanita UMNO Bahagian Marang, Toh Puan Hajjah Zaiton binti Mat Amin yang mengetuai jentera kempen berkenaan, pengundi-pengundi di kawasan berkenaan telah disuapkan dengan berita atau maklumat dari sebelah pihak sahaja dan mereka tidak terdedah dengan maklumat daripada pihak kerajaan yang memerintah.

Rata-rata pengundi-pengundi di kawasan Kg. Tualang ini terutamanya penyokong Pas tidak tahu rancangan kerajaan untuk membela nasib rakyat. Mereka hanya dimomokkan segala agenda kerajaan BN adalah untuk menindas rakyat. Sebagai contoh masih ada yang tidak tahu bahawa pendidikan sekolah di Malaysia adalah percuma. Mereka juga mempertikai peranan PTPTN, mempertikai GST tanpa mereka tahu untuk menilai kebaikan GST kepada rakyat. Segala maklumat yang mereka terima adalah perkara-perkara yang memburukkan kerajaan yang ada.

BACA SELANJUTNYA DI  TERENGGANU TODAY
.


Monday, 28 October 2013

#PKRN20 SG. LIMAU : PAK TEH MENGHARAPKAN BN MENANG


Pengundi Sg. Limau mengharapkan calon BN menang di PRK N20 Sg Limau.

Bagi Pak Teh, kali ini beliau akan mengundi Barisan Nasional.


#PRKN20 SG. LIMAU : BANNER SYIAH DI SG LIMAU???




Sebelum ini, calon PAS DUN Sungai Limau, Azam Samad dikaitkan dengan Syiah. Sebelum ini juga, PAS telah dikaitkan dengan Syiah dan PAS amat sukar untuk menafikan perkara berkenaan, sekalipun PAS cuba menyejukkan hati majoriti pengikutnya yang berpegang kepada fahaman Sunnah Wal Jamaah bahawa mana-mana ahli PAS yang menganuti fahaman Syiah, akan dipecat serta-merta.

Bagaimanapun, sehingga ke hari ini, PAS tidak pernah memecat atau mengambil sebarang tindakan tatatertib terhadap ahli-ahli PAS yang telah dikenalpasti menganuti fahaman Syiah seperti Abdullah Hasan, Kepala Syiah Rafidhah Kedah yang berpusat di Pendang. Sebaliknya para pemimpin utama PAS kelam-kabut cuba menyembunyikan perkara sebenar dengan pelbagai dalil dan dalih untuk membenarkan PAS terus digayuti dan dikuasai oleh Syiah.

Kedahan69ers.com berjaya mengesan sebuah banner di Jalan Kampung Sungai Kering, Sungai Limau yang jelas terpamer ciri-ciri PAS yang memberikan sokongan dan mendoakan kemenangan ‘jemaah’ mereka.

Ungkapan ‘YA ALI,’ ‘YA HUSIN’ dan ‘LABAIK YA ZAHRAH’ sememangnya merupakan seruan kaum  Syiah. Kaum Syiah bertawassul kepada ‘ALI, HUSIN dan FATIMAH AZ-ZAHRAH’. Malah menjadikan ALI sebagai Tuhan mereka dengan seruan ‘YA ALI MADAD’…

Sebelum ini, dilaporkan bahawa puak Syiah akan mencalonkan salah seorang daripada mereka untuk bertanding di Sungai Limau. Barangkali kerana memikirkan bahawa Azam Samad yang merupakan calon rasmi PAS, jauh lebih berwibawa dan jauh lebih mudah untuk menjalankan pendoktrinan dan pendogmaan Syiah di Sungai Limau yang bersempadan dengan Pendang, mereka akhirnya membatalkan hasrat untuk mencalonkan calon Syiah, sebaliknya memberikan sokongan kepada calon PAS, Azam Samad.

#PRKN20 SG LIMAU : PAS MULA MAIN KASAR, HALAU JENTERA WANITA BERKEMPEN


Inilah lelaki upahan PAS untuk menakutkan jentera wanita

Kawasan ‘paling hitam’ bagi BN di DUN Sungai Limau adalah Peti Undi Bukit Choras.

Cabaran buat jentera BN Terengganu ialah apabila diberi kepercayaan oleh BN Kedah untuk ‘masuk’ ke kubu PAS, dimana kira-kira 80 peratus penduduknya adalah PAS.Dengan dua lokaliti iaitu Kg. Bukit Choras dan Kg. Tualang, BN mendapat 81 undi pada PRU 13 yang lalu dan PAS memperolehi 461 undi.

Kelibat Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Munyiddin Yassin yang menembusi kawasan ‘sawah dan pondok’ di kawasan itu beberapa hari lalu telah membuatkan PAS tidak senang duduk.

Mungkin ‘terkejut beruk’ dengan warga beberapa sekolah pondok yang menyambut TPM dan MB, Dato’ Mukhriz Mahathir, PAS mula bergerak lebih agresif untuk mempertahankan ‘kota’ mereka.

Petang semalam, kesannya mula dirasai oleh jentera Jalinan Rakyat Wanita UMNO Terengganu apabila turun menziarahi rumah pengundi di Kg. Tualang.

Kehadiran Wanita UMNO yang bermula dengan Salam disambut dengan tindakan ‘tutup pintu’ dan suara-suara seperti ‘tak payah mai lah’ dan ‘tak payah kempen lah’.

Adakah ini gaya ‘demokrasi’ yang disuburkan oleh PAS di DUN Sungai Limau?

 Berceramah berdegar-degar  tetapi menolak untuk berjabat tangan dengan UMNO, tak ‘gentlewoman’ langsung.

Lebih memeranjatkan petang semalam, Wanita UMNO telah didatangi oleh seorang lelaki penyokong PAS dan menghalau kumpulan itu supaya keluar dari kampung itu.

“Jika ada lagi yang lain, bawa keluar semua” – itu antara ungkapan yang diterima Wanita UMNO yang berhadapan pengikut PAS yang begitu jauh dengan gambaran politik sebenar.

Sampai bila orang kampung akan terus ‘dikurung’ sebegini? Sampai bila PAS mahu bermain politik ‘rimba’ yang bersifat purbakala.

Sumber yang Terengganu Today perolehi, penduduk kampung yang tinggalkan PAS menyeberang ke kem BN akan dihina sepanjang jalan dan dipulau jika ada majlis kenduri kendara mahupun kematian.

Inilah sedikit gambaran bagaimana UMNO hidup dalam minoriti, manakala majoritinya adalah PAS. Adakah berlaku perubahan di Bukit Choras pada 4 November nanti?

SUMBER

#PRKN20 SG LIMAU : USAHA DESPERADO UNTUK MENIPU MENGUNDI SG LIMAU



Kecoh satu Malaya, keana mahu menunjukkan kemesraan calon PAS Sg. Limau dengan Allahyarham Tan Sri Azizan Razak, muka Azam Samat terpaksa di superimpose.

Akhbar Sinar Harian Kedah hari ini melaporkan bahawa akhbar mereka yang diedarkan semalam tidak tulen. Didalam kertas propa tersebut ditunjukkan gambar Azam Sanat bersama Tan Sri Azizan.

Hakikat sebenarnya Azam Samat adakah proksi Mahfuz untik mengekal beliau sebagai pemangku pesuruhjaya PAS Kedah. Mahfuz akan gunakan apa saja cara untuk mengekalkan jawatan beliau itu.

Pagi ini khabarnya PAS telah buat kenyataan media berhubung isu tersebut. Entah bagaimana pulak akan di konar oleh mereka.

Semakin hari semakin parah keadaan mereka. Aoa lagi khabar yang diterima ramai pengundi tidak dapat menerima Azam Samat, bahi mereka calon ini hanya calon Mahfuz untuk mengekalkan kuasa beliau.

Kini PAS terpaksaxmengguna beberapa cara lain temasuk cara " ganas" seperti menghalau jentera wanita . (Nanti angin cerita jam 2 hari ini).

Teringat kata seseorang " Walaupun Pak Ngah Ahli pas, depa bukan tahu Pak Ngah undi apa...."

Maknanya Ahli Pas pun boleh undi BN... bukan depa tahu pun......

Sunday, 27 October 2013

#PRK N20 SG LIMAU : VIDEO AYAH JAMIL KHIR BAHAROM TERKILAN PERBUATAN PAS

Salam....


Baca berita selanjutanya di Terengganu Today




#PRK SG. LIMAU : UNIT AMAL EKORI WANITA UMNO




Dalam Pilihanraya Kecil Sg Limau kali ini, UMNO Terengganu diberi kepercayaan untuk berkempen di 2 petiundi iaitu Pusat Daerah Mengnudi Kg Gelam 3 dan Kg Bukit Choras. 2 Pusat Daerah mengundi yang dikatakan sangat “Hitam” kerana kebanyakan penduduk telah memberi undi kepada PAS ketika PRU 13 yang lalu.

Pagi tadi seperti biasa Wanita UMNO Terengganu telah masuk mengunjungi penduduk untuk berkempen. Memang wanita adalah sayap UMNO yang begitu dekat dengan rakyat. Mereka adalah Srikandi Negara yang sentiasa memberi khidmat terbaik untuk rakyat. Diketuai oleh  YB Senator To’ Puan Hajjah Zaiton Mat Amin iaitu Ketua Wanita Marang, mereka telah berkempen di kempung Bukit Choras.

Apa yang menariknya kali ini, mereka telah diekori oleh seorang lelaki yang dikenali sebagai Encik Ahmad Said bukan Menteri Besar Terengganu tetapi orang kuat PAS yang bertindak untuk memantau perjalanan kempen wanita UMNO.

Penulis merasa sedikit pelik kerana pak cik ni seolah-olah takut penduduk akan termakan dengan kempen Wanita UMNO Terengganu. Beliau telah mengekori pasukan Wanita UMNO kesetiap rumah yang dikunjungi.

“Kalau nak mendekati masyarakat tak perlu masukkan politik”, begitu kata Ahmad Said kepada rombongan wanita tersebut.

Ini jelas menunjukkan PAS sebenarnya takut menghadapi Wanita UMNO. Meereka terpaksa menghantar seseorang untuk memantau . 
Mereka sangat takut kehilangan undi. Mungkin juga selepas ini mereka akan terus meminta Wanita PAS masuk untuk membilas.

Namun Alhamdulillah tidak ada perkara yang tidak diingini berlaku. Sepanjang mengikut rombongan tersebut Encik Ahmad Said hanya curi-curi dengar apa yang dicakapkan, mungkin untuk menyampaikan kepada ketua mereka nanti.

Namun insyaallah, dengan kesungguhan semua jnetera termasuk wanita puteri dan pemuda, Barisan Nasional akan mendapat kemenangan di kedua-dua pusat daerah mengundi tersebut.

Kepada semua pengundi Kg Gelam 3 dan KG Bukit Choras, penulis ingin berpesan :  “Tak salah sokong PAS, Tak salah juga UNID Barisan Nasional”

Baca selanjutanya di Terengganu Today

#PRK N20 : "USTAZAH ABBY" MATAHKAN SUAMI DI SG LIMAU???

 
Kesian Abby...Dah la tengah panas terik..tengah bendang..pakai jubah hitam..kereta rosak la pula..EP tak pasti la sama ada insiden ini berlaku sebelum atau selepas menabur fitnah..tapi apa yang pasti ini satu bala buat Abby..

Kalau tak silap EP..kereta ni ada kenangan manis antara Abby dan bekas suaminya..kiranya lama juga la Abby pakai kereta ni..mungkin dah sampai masanya untuk tukar kereta..duit fitnah kan banyak...kalau tak silap EP kalau satu ceramah sampai 2 ke 3 ribu...betul tak??

Inilah akibat kalau kerja menabur fitnah..ada saja dugaan yang mendatang..selamat satu kampung di Sg Limau tak dapat doaa sebab tak sempat nak dengar fitnah yang bakal ditaburkan oleh Abby...

Nasihat EP..sudah sudah lah buat kerja yang terkutuk ni..cuba belajar bersyukur dengan apa yang ada..kata nak cari keredhaan Allah..tapi perangai tak serupa bikin...

**Kesian EP tengok laki Abby..kena kontrol siot..siap kena marah masa kereta rosak tadi..."you buat apa kat luar..masuk dalam kereta.."..amboi..garangnya Abby..
 

PANAS!!!!! AYAH JAMIL KHIR KATA "PAK NGAH JADI ORANG PAS, BUKAN PAK NGAH TAK BOLEH UNDI BN"






YAN 26 Oktober 2013 – Baharom Ramli, ayah kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato’ Seri  Jamil Khir kesal  dan kecewa dengan tindakan Pesuruhjaya PAS Kedah, Mahfuz Omar dan Calon PAS, Azam Samad ke rumahnya kelmarin telah dijadikan ‘bahan kempen’ untuk Pilihan Raya Kecil DUN Sungai Limau.


Baharom atau lebih dikenali sebagai Pak Ngah yang ditemui Terengganu Today dirumahnya di Ulu Sedaka hari ini, melahirkan rasa terkilan dengan tindakan pemimpin PAS yang menjadikan kunjungan itu sebagai modal politik yang boleh menimbulkan persepsi buruk dan fitnah terhadap anaknya.
Walaupun Pak Ngah masih lagi ahli PAS, soal fahaman dan pendirian politik tidak semestinya diseret bersama dalam hal ehwal keluarga.

Sambil menyifatkan anaknya, Jamil Khir sebagai seorang yang baik dan bertanggungjawab terhadap keluarga dan masyarakat, Pak Ngah dengan tegas berkata, tidak ada pergeseran berlaku antara mereka biarpun berbeza fahaman politik.

“Jamil sendiri tak penah sembang pasal politik dengan Pak Ngah, Jamil baik dan bertanggungjawab, orang dia memang bagus,” ujarnya yang mengidap penyakit strok sejak tiga tahun lalu.

Sementara itu, Baharom yang berusia 77 tahun memberitahu, calon BN, Dr. Ahmad Sohaimi Lazim juga turut melawat beliau pada hari yang sama, tetapi tidaklah pula dihebahkan di mana-mana.

Berkait soal itu, MB Kedah, Dato’ Paduka Mukhriz Mahathir sebelum itu turut membidas serta mempersoalkan keikhlasan Mahfuz dan Azam yang mengunjungi Baharom.

Lidah rasmi PAS, Harakah melaporkan, Mahfuz memberitahu, Baharom telah mendoakan agar PAS terus menang di DUN Sungai Limau.

Kejujuran PAS dalam perkara ini terus dipertikaikan, apatah lagi adat menziarahi orang sakit di mana doa yang sepatutnya dibacakan adalah demi kesihatan dan kesejahteraan pesakit.

Pak Ngah apabila ditanya mengenai calon PAS memberitahu, calon yang diletakkan masih muda dan masih banyak yang perlu dipelajari.  Katanya lagi, calon berkenaan adalah pilihan ‘orang atasan’ dan bukan pilihan masyarakat setempat.

Apabila ditanya adakah kemenangan bakal berpihak kepada PAS, beliau sekadar menjawab bahawa beliau kurang yakin dan sebenarnya tidak ambil kisah.

Ini kerana bagi Pak Ngah, mana-mana pemimpin baik dari PAS atau BN di daerah berkenaan telah menjalankan tanggungjawab dan amanah yang diberikan kepada mereka dengan baik tanpa mengambil kira fahaman politik yang berbeza.

“Pak Ngah memang orang PAS… Tapi undi kita tu rahsia, Pak Ngah jadi orang PAS pun bukan makna Pak Ngah tak boleh nak undi BN”, ujarnya berseloroh kepada Terengganu Today.

Adat melawat orang sakit, penulis, jurukamera serta dua rakan wartawan sempat mendoakan bersama-sama untuk kesihatan dan kesejahteraan Pak Ngah semoga beliau pulih dari penyakit angin ahmar yang dihidapinya.

BACA SELANJUTNYA DI Terengganu Today