Sunday 5 August 2012

KESESAKAN LALULINTAS... KUALA TERENGGANU KOHO JEM!!!

Setiap kali masuk bulan ramadhan... maka Kuala Terengganu akan menjadi bertambah sesak dengan kereta...sehingga kadang-kadang berbatu-batu jauhnya.... hari ni baru 16 hari kita berpuasa.... tengoklah bila dah masuk 28, 29 hari apabila sang pertapa yang kat kota-kota raya pulang untuk berhari raya dengan bonda dan ayahanda mereka... maka Kuala Terengganu akan menjadi lebih sesak...


Persoalannya tahun ini dah masuk entah tahun ke berapa keadaan ini berlaku....tak ada apa-apa tindakan ke yang di buat oleh kerajaan neregi untuk menyelesaikan masalah ini?

Dato' Ahmad Said, MB Terengganu tak nak cadang apa-apa ke?....

Sampai bila keadaan ini akan berterusan agaknya....diharapkan mereka yang bertanggung jawap dapat menyelesaikan masalah ini yang semakin berlarutan hanpir 5  - 8 tahun.....

Masalah ini bukan baru..malah pernah menjadi isu bila bandar ini dinaikan  taraf ke status Bandaraya. Isu yang timbul ialah bandar ini mempunyai prasarana kelas Majlis Perbandaran. Tengok saja depan deretan bank-bank di Jalan Sultan Ismail. PArking masih tidak cukup walau ada parking bertingkat. Apabila berhenti betul-betul di hadapan bank maka di "jaga" Majlis Bandaraya yang 2 3 orang seia menanti akan terus datang tinggal surat cinta. Bila rakyat marah, rakyat disalahkan..

Esok lusa tulat akan bertambah lagi bilangan kereta di bandaraya ini... tapi apa tindakan yang diambik untuk mengurang kesesakan???


No comments:

Post a Comment