Saturday 12 January 2013

TERBARU : #KL112: BETULKAH 1JUTA??

Salam buat semua.....

Angin sempat ke tempat "warm up" himpunan KL#112 di Padang Kelab Selangor. 

Dapatlah tengok gelagat manusia-manusia yang berkumpul memanaskan badan, mendengar ceramah beberapa pemimpin, Angin sempat mendengar ZUNAR dikartun buat promo pasal buku kartun terbarunya yang berkarga RM5. (Cari untung ke?).

Sempat juga mendengar bahawa satu kutipan derma dibuat....tak pasti untuk apa??? (Untuk penganjur ke?)

ADa yang menjual baju dan topeng

Yang pasti angin dapat melihat kanak-kanak turut dibawa bersama ke padang tersebut. Padang sebesar padang sekolah menengah. Tak mungkin dapat mengumpul 1 juta orang. 



 Yang pasti mereka juga menjual berbagai-bagai bende termasuklah topeng gas. Kenapa mereka perlu menjual barangan seperti itu? Apakah ini sebagai persediaan untuk bertempur esok???
 


Gambar di atas paling menarik minat Angin. ...timbul sejuta tanda tanya... kenapa anak melayu begitu menyanjung satu parti yang belum tentu menjaga kebajikan mereka. Malah parti ini jugalah yang beria-ia mahu menggunakan kalimah ALLAH, milik orang ISLAM.

Satu lagi, sepanjang pemerhatian angin, tak ada seorang pun orang berbangsa cina yang berada diatas padang. Yang ada pun semua di atas pentas.... so tak boleh fikir ker???

nantikan lagi berita seterusnya.... nak gi tengok kat dataran merdeka plak....


1 comment:

  1. Senyum rianglah Lim Kit Siang, Lim Guan Eng.....Melayu diperbodohan. Sia sia sahaja penat lelah UMNO selama ini nak mertabat dan membelas nasib bangsa selama ini....Orang muda ini semua fikir Malaysia berada TIBA TIBA seperti sekarang tanpa melalui berbagai onak dan duri. Tak tahan dugaan dan cabaran..susah sikit je semua salah UMNO dan sokong Pembangkang terutama DAP! Inilah akibat kalau tidak tahu sejarah negara dan tidak mahu belajar, dengar ucapan pun orang orang macam Tian Chua, Mat Sabu...kesian.

    ReplyDelete