Tuesday 29 March 2011

GEMPAR!!!! MAT SABU SAMBAR 40% DERMA JIHAD?????

Kali ini Angin nak bercerita tentang derma jihad yang selalu dibuat oleh pemimpin PAS ketika ceramah-ceramah atau yang pernah di lihat di penamaan calon Tenang tempoh hari.

Kalau difikir-fikir banyak soklan yang boleh diaju tentang derma jihad ini. Kenapa sebenarnya derma tersebut dibuat??? Kemana perginya??? Derma Jihad untuk PRU13 pun ada khabarnya tapi.....

Sebelum diteruskan, marilah kita fikirkan pengorbanan sahabat-sahabat rasulullah seperti Abu Bakar,Umar dan Uthman Affan, sebelum beliau memasuki islam, 

Uthman bin Affan dikenal sebagai pedagang besar dan dan terpandang. Kekayaannya melimpah ruah. Dia memeluk islam atas ajakan Abu Bakar as-Siddiq. Tapi sebelum beliau memeluk islam terdapat satu peristiwa yang menyebabkan Uthman bin Affan memeluk islam. Diriwayatkan pula bahawa ketika beristirehat di Gurun Sahara yang luas dalam satu perjalanan pulang dari Syria. Uthman dikejutkann dengan satu suara dengan kata-kata seruan, “wahai manusia yang lena! Bangkitlah! Ahmad (senama dengan Muhammad) sudah pun tiba di makkah!”. Sekembalinya, Uthman segera mendapatkan Abu Bakar, yang terkenal dengan kearifannya dalam bidang ta’bir mimpi; dan dengan segera Abu Bakar membawanya untuk menemui Rasulullah s.a.w.

Setelah memeluk islam, dengan penuh kerelaan dia MENYERAHKAN SEBAHAGIAN BESAR HARTANYA bagi kepentingan perjuangan islam. Sebagai contoh, pada saat terjadi perangan Tabuk melawan kerajaan Byzantium, Rasulullash s.a.w sebagai ketua pemerintahan dan panglima pasukan merasa kekurangan dana dan makanan untuk mempertahankan diri daripada serangan pasukan musuh. Masalah tersebut dikemukakan oleh Muhammad s.a.w ke hadapan para sahabatnya. Hal ini di tangani secara serius oleh para sahabat. Abu Bakar telah menyumbangkan 4000 dinar iaitu seluruh harta kekayaannya, Umar setengah hartanya, sementara Uthman Affan menanggung sepertiga pembiayaan dan dana perang seperti perbelanjaan 10,000 tentera, 1000 ekor unta, 50 ekor kuda, dan 1000 Dinar (kepingan wang emas) bagi maksud memperhebat kelengkapan pertemputan. Sehubugan dengan itu, rasulullah s.a.w. berkata, “sesudah ini, apa yang dilakukan oleh Uthman, tidak lagi mendatangkan mudarat ke atas dirinya.

Begitulah hebatnya sahabat membantu Rasulullah untuk memertabatkan ISLAM. Apalagi sahabat tahu Rasulullah sendiri tidak berharta. Kerana itu mereka sanggup menghabiskan harta benda mereka kerana rasulullah.


Hah!!! Berbalik kepada perjuangan ISLAM PAS, Setiap kali ceramah atau penamaan calon adalah disediakan tong-tong atau plastik atas nama derma jihad. 


Jika di zaman Rasulullah, sahabat membantu kerana Rasulullah sendiri seorang yang sederhana, hari ini penyokong PAS MEMBANTU ORANG YANG SUDAH KAYA. Derma jihad apa ke jadah angin tak tahu.. pemimpin PAS bukannya hidup bersederhana seperti Rasulullah untuk diberikan derma jihad.




Sebagai contoh, Nik Aziz... biarpun rumah beliau sendiri nampaknya sama seperti orang kebanyakkan tetapi menantunya kaya raya, harta melimpah ruah. Kenapa menantunya bukan orang pertama memberikan harta benda yang ada untuk perjuangan ISLAM??? Kenapa Nik Abduh makin kaya???

bESAR TAK RUMAH MP K. TERENGGANU NI.....KALAU JUAL DUDUK JER KAT RUMAH KECIL KAN BAGUS
NI KITA TENGOK BAHAGIAN DEPANNYA PLAK
Begitu juga dengan MP Kuala Terengganu, rumah tersergam indah di Seberang Baruh. Mengapa MP ini tidak jual jer rumah ni dan hidup dengan lebih sederhana macam para sahabat rasulullah , apakah beliau sanggup berkorban untuk kononnya memperjuangkan ISLAM??
DARI DALAM RUMAH NI DAH MEWAH....SO TAK NAK BERJIHAD KE??
Cuba tengok pula rumah pesuruh jaya PAS Selangor ini, beliau mungkin kaya sebelum "terjerumus" ke dalam lembah PAS tetapi persoalannya bukankah elok beliau menjadi orang pertama yang membuat derma jihad??

wAH BESARNYA KERETA MAT SABU...KENAPA DIA TAK JUAL DAN BAUT DERMA JIHAD??

Tengok saja kereta yang digunakan oleh Mat Sabu, kenapa tak jual jer kereta besar tu untuk menderma jihad??


Masalahnya kenapa penyokong PAS tidak nampak semua ini? Mengapa tidak dibandingkan perjuangan ISLAM para sahabat dengan perjuangan ISLAM yang dibawa oleh pemimpin PAS hari ini. Mengapa penyokong PAS jadi begitu "kronik" sehingga buta mata dan hatinya. Mengapa pula pemimpin PAS menjadi lembu kenyang, setiap bulan "masyuk" tetapi mengutip derma dari penyokong mereka yang sebahagiannya jauh lebih miskin.


Untuk akhirnya, angin ingin mengajak penyokong PAS agar merenng seketika dan berfikir di mana sebenarnya perjuangan ISLAM yang dibawa oleh pemimpin mereka. Apakah selama ini mereka hanya diambil kesempatan kerana ketaksuban mereka kepada sebuah Parti yang terang-terang hanya mengambil kesempatan diatas ke"kronik"an mereka.


TEPUK AMAI-AMAI, BELALANG KUPU-KUPU, PENYOKONG PAS DERMA RAMAI-RAMAI, PEMIMPIN PAS BOLEH BUAT RUMAH BATU.....

1 comment:

  1. Boooooo HOOOOOOOO......Pelacur UMNO bodoh...........Lembu Banggang......rumah anak nik aziz RM 1 juta ko ckp....yg ko tayan gambar tuh satu juta? hahahahahaha lawak doh........

    ReplyDelete