Saturday 19 January 2013

KEMARUK: AZMIN KATA BUKAN ISLAM BOLEH JILAT AISKRIMNYA?

Salam buat semua....

Isu kalimah Allah ialah isu yang paling ditakuti oleh Pas.Ini kerana jika tersilap langkah Pas akan kehilangan undi samada bukan islam atau pengundi melayu dalam PRU13 akan datang.

Mungkin PAS benar-benar serba salah sekarang. Kata pepatah yang baru Angin cipta : Ditelan hilang undi, Diluah pun hilang undi.

Mungkin juga lepas keputusan itu dicanangkan, Anwar terus tak duduk diam. Mana taknya Anwar juga takut kehilangan kepercayaan pengundi bukan melayu??? Mereka mesti buat sesuatu untuk kembali mendapatkan kepercayaan itu ...

JADI PENDIRIAN PAKATAN RAKYAT TENTANG ISU INI MESTI DIULANG TAYANG. LALU MUNCULLAH HANG AZMIN SEBAGAI JURUCAKAP BAGI PIHAK PAKATAN RAKYAT. BELIAU MENGULANGI BAHAWA PAKATAN RAKYAT TIDAK BERGANJAK DENGAN PENDIRIAN AWAL IAITU KALIMAH ALLAH BOLEH DIGUNAKAN OLEH BUKAN ISLAM.

Sememangnya isu ini sangat mendapat perhatian daripada penyokong DAP dan pengundi bukan melayu atas pagar. Mereka sedang melihat gerak tari pemimpin-pemimpin melayu Pakatan Rakyat tentang isu ini.

PR pula memang mengharapkan undi bukan melayu untuk memenangi pru13 akan datang. Inilah yang menjadi modal kepada PR untuk berkuasa kali ini. Sekiranya mereka gagal bermakna mereka akan kempunan untuk berarak ke Putra Jaya.

Persoalannya kenapa Azmin tampil seolah tidak menghormati keputusan Majlis Syura Ulamak PAS?? Bukankah PAS rakan kongsi yang boleh membantu PR memenangi PRU13?? atau bagi PR, PAS telah menjadi liabiliti kepada mereka???

Satu lagi, kemana Haji Hadi Sekarang?? Nampaknya selepas keputusan Majlis Syura Ulamak tempoh hari, Haji Hadi hanya berdiam diri atau mungkin diminta supaya berdiam diri? Bukankah Azmin dah kata bahawa Pakatan Rakyat telah sebulat suara menerima pendirian Abdul Hadi yang membenarkan semua agama menggunakan kalimah suci itu??

Sepatutnya Haji Hadi keluar dan beritahu yang beliau tidak pernah bersetuju dengan keputusan Majlis Syura Ulamak tu. Kan Anwar ada untuk membantu.... tak takut ke kehilangan jawatan TPM lepas PRU13???

Oh ya....jika Azmin ada aiskrim yang paling berharga, kenapa Azmin sanggup nak bagi aiskrimnya kepada orang bukan melayu???





No comments:

Post a Comment