Thursday 17 January 2013

TUNTUTAN PAMPASAN BURUH PAKSA : LAGI BUKTI NIZAR PEMBOHONG???

Salam buat semua.....


Isu tuntutan pampasan mula kedengaran apabila Sinar Harian Kelantan mengeluarkan rencana berkenaan tuntutan tersebut pada 18 MAC 2012.


Sahabat pembaca boleh mengikuti berita tersebut  di SINI.

Kemudian isu ini ditimbulkan semula oleh YB Nizar. Nizar telah mengadakan sidang akhbar untuk kononnya membongkar bahawa kerajaan Malaysia telah menerima wang pampasan sebanyak RM207 billion. Nizar cuba menjadi jaguh. Jaguh yang kononnya berjuang untuk semua buruh paksa tersebut 

Namun beberapa blog telah menulis bagaimana Nizar  yang sebenanrya cuba membohongi rakyat.






Sahabat pembaca boleh mengikuti rencana pembohongan itu  di SIN

Kini terbongkar lagi pembohongan Nizar, Beberapa hari yang lalu, satu kenyataan akhbar telah dibuat oleh Mohd Sattar bin Harun iaitu Setiausaha Persatuan Bekas Buruh Paksa Landasan Keretapi Siam Burma. 

Didalam kenyataan akhbar tersebut beliau menyatakan 

" Oleh kerana surat dari PBBPLKSB tidak pernah sampai kepada pihak-pihak yang berkaitan. Selama ini segala surat menyurat yang diwar-warkan telah mendapat perhatian dati beberapa kementerian yang berkaitan selama ini bukanlah jawapan yang sebenar. Surat-surat yang didakwa itu adalah surat PALSU semata-mata"



Kenyataam itu membuktikan bahawa surat didakwa  Nizar  telah dihantar oleh persatuan kepada YAB PERDANA MENTERI adalah palsu.  Sekali lagi Nizar kantoi!!!

Bukan itu sahaja, kenyataan akhbar yang dikeluarkan oleh Kementerian Kewangan pada hari Selasa lalu telah menyatakan memo yang ditunjukkan dalam sidang akhbar yang dibuat oleh Nizar tempoh hari juga adalah palsu.


"Memo tersebut telah dipalsukan dan satu laporan polis telah dibuat pada 26 September lepas. Kes ini sedang disiasat polis" - Demikian antara kenyataan yang telah dibuat.
  
Rencana lanjut di SINI

Jelaslah bahawa Nizar memang seorang pembohong, bak kata pantun dulu-dulu.....

"siakap senohong, gelama ikan duri, bercakap bohong lama-lama mencuri"

Cubaan Nizar untuk menjadi jaguh akhirnya menjadi jaguh yang tersungkur Semoga puak-puak yang masih mendewakan Nizar dapat membuka mata. Men ilai dengan mata hati. Apakah manusia sebegini perlu diberi peluang lagi untuk memenangi pilihanraya yang akan datang.

Jom sama-sama kita fikir...
  






 

1 comment:

  1. Kalau biliyon biliyon ni biasa dengar dari mulut Anuwar. Meluat dengar dia sebut.

    Tektik kempen dorang masih ikut cara lama dengan mengenepikan internet. Umpama Anuwar guna taktik jumpa kaum lain atau kumpulan lain cerita lain dan kutuk lagi kumpulan lain tu. Dulu dulu boleh la kencing sekarang ada internet, video dan audio lagi. Bangang!

    Dalam internet bersepah maklumat mengenai hal ini. Ada sekumpulan rakyat Australia juga memohon tetapi mentah mentah di tolak oleh mahkamah Jepun.

    Bagi kita pula mengenai pampasan perang bukan buruh paksa rel keretapi maut. Kerajaan jepun telah menjelaskan sebanyak RM25 juta dalam tahun 1960an. Mana pergi pembangkang masa tu? Tidur? DAlam gua? Nampak sangat tak buat kerja.

    ReplyDelete