Tuesday 15 January 2013

KERAJAAN PAS : PERSAMAAN YANG DIAMBIL MUDAH

Salam buat semua...

Sudah hampir seminggu kita berbicara tentang Himpunan KL112. Mungkin kalian pun dah bosan....

Untuk kali  jom kita lihat apakah persamaan yang boleh didapati di 3 negeri yang sedang dan pernah diperintah oleh PAS.

JOM.....

3 Negeri yang Angin maksudkan ialah Kelantan, Kedah dan Terengganu yang pernah diperintah PAS pada tahun 1999-2004. Apakah persamaannya??

Kita ihat gambar-gambardi bawah.....

1 KEDAH




2. KELANTAN
 



Demikian persamaan yang ditunjukkan oleh pemimpin PAS yang menguasai 2 negeri iaitu KEDAH dan KELANTAN. Untuk negeri Terengganu pula, fakta tentang kerakusan pemimpin mereka ketika memerintah Terengganu amatlah nyata.  Tanah-tanah digondolkan untuk mengeluarkan balak. Lebih menyedihkan apabila Kerajaan Negeri sekarang terpaksa menerima bebanan yang ditinggalkan oleh PAS iaitu SAMAN 1Bllion oleh sebuah syarikat yang dibatalkan kontrak oleh Kerajaan PAS 1999-2004.



Anda boleh membaca berita tentang tuntutan itu di SINI

Antara petikan didalam rencana tersebut:

"Tuan Guru mereka yang telah menyebabkan kawasan balak tergadai di Terengganu dalam tempoh 52 bulan kekuasaan Tuan Guru, gelaran ciptaan sendiri untuk membangkit sokongan para penyokong.

Kerajaan Negeri Terengganu sekarang terpaksa berdepan dengan saman RM1 billion angkara kemungkaran pemimpin Pas sewaktu mentadbir dan berkuasa di negeri Terengganu. Melulus dan menarik balik sesuka hati kawasan balak mega hanya kerana wang!

Masihkah kau ingat, kawasan-kawasan balak diberikan sewenangnya kepada kroni dan puak juak pemimpin Pas, termasuk apa yang disebut pemimpin JSR pun dapat balak?

Masihkah kau ingat, kawasan balak 10,000 ekar hutan dara di Hulu Dungun diluluskan oleh Tuan Guru yang berkuasa di Terengganu itu kepada syarikat kroninya yang dipimpin oleh mereka yang mengetuai akhbar rasmi parti mereka."

Jadi sedar atau tidak apabila PAS memerintah satisati negeri maka kawasan hutan akan menjadi seperti PADANG JARAK PADANG TEKUKUR.

Dalam himpunan HKR KL112 mereka menuntut supaya diperlihara alam sekitar, namun hakikatnya yang dilakukan dinegeri-negeri yang diperintah oleh mereka sebaliknya berlaku. Bukan ini seperti ketam mengajar anak berjalan betul???

Persoalannya apakah ini yang akan berlaku sekiranya mereka mengunasi Malaysia?? Apakah hutan taman negara akan menerima nasib seperti hutan Kedah, Kelantan dan Terengganu???

JOM KITA SAMA-SAMA FIKIRKAN....

No comments:

Post a Comment