Saturday 23 March 2013

MAHASISWA MENGAMUK!!!! RTM CUBA DIRAMPAS???



Tiga aktivis mahasiswa hari ini ditahan polis kerana cuba memasuki Angkasapuri bagi bertemu dengan pengurusan RTM untuk menuntut ruang berdebat dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Tatkala seluruh rakyat Malaysia begitu menyanjung perjuangan dan pengorbanan anggota keselamatan kita ketika ini, budak-budak mahasiswa (bagi gua, mahasewel) ni menyumpah seranah pihak PDRM yang menjalankan tugas menjaga ketenteraman awam.




Kira-kira pukul 4 petang tadi, tiga orang mahasiswa institut pengajian tinggi (IPT) ditahan polis kerana berdemonstrasi berkhemah di pintu masuk bangunan Angkasapuri yang menempatkan stesen televisyen dan radio RTM.

Antara mahasiswa yang ditahan termasuklah Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Safwan Anang, rakannya Muqit dan Akram Ahmar manakala tiada mahasiswi yang dikenakan tindakan sama.

Mereka berhimpun di hadapan Angkasapuri sebagai menuntut agar pihak mereka dibenarkan mengadakan debat terbuka dengan perdana menteri.Sebelum kejadian tersebut berlaku, mahasiswa yang berdemonstrasi memacakkan khemah di tepi pejalan kaki sebagai tanda akan terus berada di pintu masuk bangunan berkenaan.

Wakil ketua pengarah penyiaran, Norhyati Ismail telah turun menerima memorandum dan berbincang dengan kumpulan mahasiswa terbabit.

Sumber


No comments:

Post a Comment