Thursday 28 March 2013

TERKINI LAHAD DATU : RANCANGAN SERANG LAHAD DATU TERMASUK DALAM BUKU JINGGA PAKATAN RAKYAT EDISI SABAH??


Sebelum ini MyMassa ada dedahkan kandungan mesej dari pengganas Kiram dengan dalang mereka di sini. 

Oleh kerana takut dengan pendedahan MyMassa, banyak MACAI masuk dalam blog ini dan memberikan komen yang negatif seolah-olah apa yang dipaparkan satu rekaan. Bagaimana jika MyMassa dedahkan JANJI pembangkang kepada pendatang asing termasuk orang Sulu dari Filipina?

Ajaibnya perkara ini didedahkan oleh Tausug Global pada tahun 29 Mac 2011 iaitu hampir 2 tahun yang lepas.

Ertinya rancangan untuk mengkucar-kacirkan Sabah telah dibuat lebih awal daripada itu kerana  pembangkang sendiri menjanjikan peluang untuk menjadi penduduk tetap dan hak pengundi kepada pendatang asing di Sabah semata-mata untuk berkuasa.

Apa yang berlaku di Sabah memang tidak sama dengan di Semenanjung. Di Semenanjung, mereka berlakon seolah-olah merekalah pejuang RCI untuk IC palsu tetapi sebaliknya di Sabah, mereka pula menjanjikan taraf penduduk tetap dan hak mengundi kepada pendatang. MyMassa tak pelik macam mana pembangkang boleh menjanjikan seperti itu kerana yang buat projek IC kat Sabah pun adalah dalang di sebalik insiden Lahad Datu!

Mungkin ada MACAI yang menganggap janji tersebut juga satu rekaan. Jika ianya rekaan, mengapa ketua pemuda SAPP begitu marah dengan PKR semasa Buku Jingga Edisi Sabah dilancarkan!

Baca seterusnya di MyMassa

No comments:

Post a Comment