Monday 21 March 2011

GEGER!!!! PILOT ANAK TERENGGANU BAWAK ANAK BERANAK MENGERJAKAN UMRAH

Bangga aku jadi anak Terengganu...

Dari sini terus ke jeddah der.... Negeri lain tak buat lagi...ko tak bangga ke jadi anak Terengganu?
Alhamdulillah bersyukur kepada ALLAH subhanahuwata'ala kerana semalam jemaah umrah dari Terengganu telah selamat bertolak ke Jeddah.

Kesemua jemaah tersebut adalah jemaah yang bertuah kerana menerima anugerah dari Kerajaan negeri Terengganu. Jemaah seramai 451 orang ini terdiri dari sebahagian mereka yang bertugas ketika operasi haji tahun lalu manakala selebihnya adalah penjawat awam dan pemimpin masyarakat. Kesemua mereka adalah anak kelahiran Terengganu.

Yang menariknya ialah pilot yang membawa jemaah ini juga adalah seorang anak Terengganu yang berasal dari Besut. Beliau melahirkan rasa bertuah kerana diberi peluang untuk membawa "anak beranak" dari Terengganu terbang terus ke Jeddah untuk mengerjakan umrah.

"Sebagai anak Terengganu, saya merasa begitu "bertuah" kerana  diberi peluang membawa 451 orang "Teganukita" dengan penerbangan MH8324 terus ke tanah suci Mekah". kata Dato' Kapten Mohd Nawawi Awang.

Untuk makluman Terengganu adalah negeri pertama yang menawarkan penerbangan terus dari Lapangan Terbang Sultan Mahmud Terengganu (LTSM) terus ke Jeddah. 

Sementara itu, MAS bercadang untuk mengadakan penerbangan terus dari sini sebanyak 4 kali setahun jika mendapat sambutan.

Nak tahu cerita lanjut di sinun


kata ANGIN LAUT CHINA SELATAN
Alangkah bertuahnya menjadi anak Terengganu,  pemimpinnya sentiasa mahu memberi kemudahan buat rakyatnya. Ahmad Said Menteri Besar Terengganu sentiasa segar dihati rakyat. 

Sehingga suatu hari ketika satu program bersama veteran, seorang ibu tua tidak mahu berganjak dari kerusi rodanya kerana terlalu ingin menemui Ahmad Said. Katanya beliau selalu mendengar cerita tentang keperihatinan Menteri Besar ini. Ketika dapat bertemu Ahmad Said, si ibu tua ini menitiskan airmatanya. Hebat Ahmad Said, Menteri Besar Terengganu.
hadiah PAS masa memerintah Terenganu 1999 - 2004
Inilah kerjanya masa diberi peluang memerintah
Semoga semua rakan-rakan pembaca dari Terengganu sedar bahawa tiada lagi parti lain yang mampu memberi khidmat sebaik UMNO/BARISAN NASIONAL. Buktinya rakyat pernah mengubah selera pada tahun 1999-2004, namun rakyat "serik doh weh"......, ketika tsunami gelombang biru menerjah Terengganu, PAS telah tersungkur menjilat "Chok".....kini ketika pilihanraya umum akan datang lagi, PAS tanpa malu menukar slogan mereka kepada PAS GANTI UMNO....weh!!!! sudah-sudahlah...muak la sgt!!!! 
Yang ini baru betul!!!!!! PAS akan dikerandakan pada PRU13

No comments:

Post a Comment