Saturday 19 March 2011

GEMPAR!!!! GELARAN TOK GURU KEPADA NIK AZIZ DITARIK BALIK!!!


Sebenarnya  hal ini dah lama saya fikirkan.....bagaimana dan kenapa sebenarnya MB Kelantan di gelar "Tok Guru". Kadang-kadang terfikir juga apakah kerana gelaran ini maka Nik Aziz begitu digeruni oleh penyokong kronik beliau. Sehingga kadang-kadang beliau seolah-olah begitu ditakuti atau digeruni.Maka malam ini saya telah temui jawapan kepada soalan yang bermain di minda saya.

Semasa duk tengok youtube terpandang saya kepada video di bawah. Rupanya  gelaran itu diberikan supaya mereka dilihat hebat atau digeruni. Mungkin kerana itu yang di kehendaki, itulah yang diterima, apabila sedar pengurniaan itu tidak sesuai maka tukang kurnia menarik balik gelaran itu...tapi mungkin dah terlambat.....





Kadang-kadang saya jadi takut bila gelaran-gelaran sebegini telah menjadikan manusia angkuh dan lupa siapa diri mereka?.Mereka menjadi.... akulah yang benar dan orang lain semua salah.  Mereka boleh mengkafirkan sesiapa sahaja. Sehingga kadang-kadang mereka seolah-olah mengambil alih kerja-kerja yang maha BERKUASA seperti men"syurga"kan penyokong mereka, 


menghalalkan keropok yang dinamakan sedekah dikala orang lain  diharamkan pemberian itu atas alasan rasuah, 



mewajibkan sesuatu yang tidak ada dalam islam .


menukar pendirian bila-bila masa yang dirasa memberi keuntungan.

Bagaimana pula dengan mereka-mereka yang terpengaruh??? Kesian mereka......

No comments:

Post a Comment