Saturday 12 March 2011

MASYAALLAH!!!! FASIQ KERANA SEBUAH BUKU???

BUKU YANG MENYEBABKAN SEMUA ORANG TERLIBAT JADI FASIQ?????
Apabila mata dibutakan.....Apabila telinga dipekakkan.... Apabila mulut menjadi celupar....Apabila hati telakeh mati..... Apabila pemimpin didewakan....

Maka diletakkan hukum sesuka hati.....begitu terjadi ketika khutbah jumaat di Masjid TTDI Jaya Shah Alam tadi. Kenapa begitu marah kepad sebuah buku yang ditulis oleh Mantan Perdana Menteri Tun Mahathir???

"Siapa yang menulisnya fasiq!, siapa yang membelinya fasiq!, siapa yang membacanya fasiq!, siapa yang menjualnya fasiq!..." tempik khatib tersebut. Pendek kata siapa saja yang terlibat dengan buku itu adalah fasiq dan tidak selamat !. Begitu yang terkeluar dari mulut khatib itu.

Cerita selanjutnya disini
 
Sejauhmanakah khatib ini berada dalam UMNO sehingga beliau begitu yakin bahawa apa yang ditulis didialam buku tersebut adalah fitnah? Apakah kerana begitu menjadi lakonan "DEWA" sehingga khatib dah jadi buta, pekak atau apa??? Tak payah banyak, minta di DEWA bersumpah untuk bersihkan namanya selesai masalah. Tapi ada berani ke??. Perbuatan menjatuhkan hukum sedemikian memang dah menjadi darah daging pembangkang. Mohon dihentikan!!!!

No comments:

Post a Comment