Friday 15 February 2013

TUN MAHATHIR MESTI DIPENJARAKAN???


Salam untuk semua...



Seorang Bishop, Paul Tan yang mengaku kononnya, dia berpegang teguh kepada ajaran Katholik yang tidak membenarkan orang sepertinya mencampuri hal-hal politik, hari ini menyarankan agar Dr. Mahathir dijatuhi hukuman berat kerana telah membahayakan keselamatan rakyat Malaysia menerusi ucapan-ucapan dan tindakan-tindakannya.

Paul Tan barangkali terlupa atau sengaja buat-buat lupa, kehadiran agama Kristian di negara ini sebenarnya tidak akan menjadi mudah kalau bukan kerana orang Melayu dan Bumiputera yang bersikap terbuka. Dan Paul Tan juga barangkali sengaja buat-buat lupa, mana-mana negara yang mahu menjadi negara Kristian, akhirnya yang berlaku adalah kekejaman dan pembunuhan kejam terhadap rakyatnya, terutama sekali terhadap rakyatnya yang beragama Islam.


Sejarah Conquistador Sepanyol telah membuktikannya. Filipina sebagai negara Kristian terdekat dengan Malaysia telah menyaksikan pertumpahan darah yang bukan sedikit apabila Sepanyol yang menjajah dan menjarah negara tersebut, melakukan pemaksaan ke atas rakyat pribumi memeluk agama Kristian. Dan mana-mana yang enggan akan dibunuh dengan kejam.

Baca seterusnya di SINI

No comments:

Post a Comment