Tuesday 19 February 2013

RAJA BAHRIN LAGI!!! KOHO BERAT 66

Salam buat semua...




Sejak menjadi arkitek penyebab keruntuhan Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Gong Badak, Kuala Terengganu, Dato’ Raja Bahrin dah mula sasau.Keyakinan kepadanya sebagai arkitek handal sudah tiada lagi seperti dulu dulu.

Walaupun dia awal awal nafi tidak terlibat dengan stadium runtuh tu, sedangkan dialah pelukis dan arkiteknya yang merekabentuk bumbung yang tidak selamat dan runtuh itu.

Akhirnya, masuk Pas ...jadi pembangkang, dulu guna kedudukan sebagai orang dari kayangan dapat macam-macam projek.Satu lagi sebabnya dia jadi sasau ialah pabila tidak dapat projek hendak buat Masjid Negeri Terengganu yang baru setelah membuat lakaran dan cadangan senibinanya....tiba-tiba tidak berjaya oleh sebab sebab yang tertentu

Mesti ada sebabnya tu weh...lalu berdendamlah si Raja Bahrin ni kerana dok dapat projek masjid negeri yang baru tu.Akhirnya mengamuk, nak saman kerajaan negeri.....samanlah weh...tengok jumpa buku dengan ruas.

Rupanya dia jadi sasau kerana nak projek Masjid Negeri yang baru...itulah sebenarnya. Lakaran dan design telah dibuat tapi tiada diterima oleh kerajaan ..Dokkan nok gomol ke dia belaka weh, arkitek lain ramai lagi hok muda dan hebat lagi.Doh stadium hok dia jadi arkitek tu runtuh doh disebabkan rekabentuknya....memanglah Raja Bahrin arikitek yang tidak dipercayai lagi keupayaannya.

Itulah mengamok tu sampai ke pasar payang...Malangnya orang pasar payang pun dok layan mana...Syaroh sampai peluh, akhirnya Raja Bahrin dan awok-awok dia gi minum air tebu, lepas balik bodo.

Esok orang pasar payang pakat bersama-masa Abang Mat Said kita (Menteri Besar) membuat kenyataan menyokong pembinaan semula dan pembangunan semula Pasar Payang.Maka...terkedu dan pilulah Raja Bahrin yang terjun dengan labu-labunya...

Kesian Raja Bahrin
Bercakap sorang ke???

No comments:

Post a Comment