Wednesday 13 February 2013

ANTARA PRU13 & 13 MEI : APAKAH AKAN ADA PERSAMAAN????

 Salam buat semua...



Jika PAS kata DAP sudah berubah dan boleh dibuat "saing" atau Gu, Pas ternyata silap tafsiran tergolong dalam kategori "Melayu mudah lupa".

Pencetus dan dalang 13 Mei, Lim Kit Siang melaungkan kata-kata maki seranah orang melayu di jalanan bermula dari 11 Mei 1969. Titik mula di Jalan Bukit Bintang, Kit Siang menerajui laungan “Mati Melayu". Ia disusuli kemudiannya dihimpunan-himpunan dan perarakan-perarakan yang seterusnya anjuran mereka.

 Pada 11 Mei juga, Laungan keras yang dimuntahkan pencetus hura-hura, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis melayu” Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”. Di Jalan Changkat Dollah laungan bingit haram jadah Kit Siang kedengaran, “KL sekarang cina punya”.

Pada 12 Mei Jalan Ipoh, Jalan Tunku Abdul Rahman, “melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.” Di Jalan Khir Kampung Baru, depan orang Melayu ini kenyataan parti Yang Berhormat Ipoh Timur, “Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…”.

 Lebih berani lagi pada 12 Mei depan Balai Polis Jalan Pudu… “… semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.” Dalam kempen terbaru DAP untuk PRU 13, juga dicetuskan Kit Siang dalam pelbagai media cetak dan eletronik mengguna pakai konsep yang sama iaitu "Balik kampong". Siapa lagi yang balik kampong kalau bukan Melayu?.

Strategi mengembangkan perasaan benci yang memuncak terhadap UMNO dan BN, DAP telah berjaya memperbodohkan PAS dengan pelbagai janji manis.Kempen DAP yang ditujukan kepada Melayu dengan konsep Balik Kampung Cetus Perubahan merupakan kesinambungan dendam 13 Mei Kit Siang yang diterjemahkan untuk PRU 13.

 Ia bakal menjadi PRU 13 Mei untuk DAP dalam bahasa yang halus dan diplomatik memberitahu orang melayu supaya balik kamponglah Melayu...buat perubahan, ini kota Cina yang punya.... Itu pun Pas masih tak nampak? Pas tidak bertempat dan merempat dalam pakatan Rakyat. Sanggup kah Pas nak langkah mayat Kapral Singh untuk menegakkan hudud?

Yang pasti, slogan Membangun Menurut Islam Untuk Menuju Ke Syurga kini telah berkubur di lebuhraya wakaf Nik Aziz. Sebaliknya, Pas terlalu mudah digula-gulakan dengan janji manis DAP seraya terus bertukar Qiblat perjuangan menuju ke Putra Jaya.

 Pas dibabikan semaksimanya oleh DAP untuk mendfapat bonus penyelesaian dalam pelbagai isu termasuk isu Kalimah Allah yang memang menjadi agenda asas DAP. Pas dapat apa? Kadang-kadang kesian juga Pas ni, nampak macam cerdik tapi bodoh macam telor.

Baca seterusnya di SINI

No comments:

Post a Comment