Monday 18 February 2013

PAS BOHONGI PENDUDUK FELDA???


Salam buat semua....





Tipu, Bohong, Kencing dan Fitnah adalah perkataan yang biasa dikeluarkan oleh pemimpin pembangkang setiap kali berceramah.

Mereka  sedaya upaya akan meyakinkan rakyat bahawa mereka adalah suci dari sebarang dosa. Sebaliknya apa saja bukti yang dikeluarkan oleh pihak lawan adalah adalah tidak benar atau rekaan untuk menjatuhkan mereka.

Pengikut mereka pula akan menelan bulat-bulat apa yang diucapkan oleh pemimpin mereka. Maklum yang berceramah itu berpakaian jubah, berserban atau berkopiah. Mana mungkin mereka berbohong.

Kali ini Angin ingin menceritakan bagaimana penduduk sebuah Felda di Terengganu yang ditipu, kononnya akan mendapat tanah  semasa pemerintahan PAS di Terengganu.

Menurut ceritanya pada 14 Februari 2004 iaitu 9 tahun yang lalu, seorang bekas YB (PAS) telah menemui penduduk di Felda tersebut dan menjanjikan tanah untuk penduduk-penduduk Felda seramai hampir 1000 orang. Mereka diminta untuk membayar sebanyak RM1300 setiap orang secara Bank-in ke satu akaun untuk 1 ekar tanah.

Sebahagian besar dari penduduk telah membuat bayaran seperti dipinta. Namun sehingga ke hari ini, segenggam tanah pun masih belum kelihatan dan wang yang didebitkan ke akaun berkenaan lesap. Mungkinkah dah jadi abu, mungkinkah dah jadi tahi??? 

Menurut sumber beberapa orang penduduk Felda tersebut akan membuat laporan polis dalam masa yang terdekat.

Apa-apapun, kita tunggu berita selanjutnya....

NAK TAHU LAGI PASAL CERITA INI . KLIK DI SINI  

 

No comments:

Post a Comment