Wednesday 6 February 2013

18sx : YB ADUN PAKA DASHYAT YOU???

Salam buat semua...



YB Mohd Ariffin Abdullah adalah YB yang sering menjadi topik pembangkang yang sememangnya suka menangguk di air keruh. Beberapa kali beliau menjadi sasaran putar belit yang di buat oleh PAS.

Mengambil isu rumah kotak yang diutarakan oleh Buletin online, Angin melihat betapa buruknya sikap manusia yang cuba membesarkan perkara tersebut tanpa memberikan fakta yang sebenar (kisah ini akan Angin ceritakan dalam artikel yang akan datang)

Selepas isu rumah kotak, sekali lagi YB Zakaria atau lebih mesti dengan panggilan Pak Ya menjadi bahan serangan apabila kes tuntutan cerai dibuat oleh isteri kedua beliau yang di panggil Kak Mas (sila rujuk video kak mas dalam youtube).

Kak Mas membuat tuntutan cerai di mahkamah alasan Pak Ya tidak menjaga  air muka keluarga mereka. Yang menyedihkan Kak Mas menyatakan bagaimana beliau melihat handphone Pak Ya dan melihat kemaluan seorang perempuan. dan apabila ditanya kepada Pak Ya, Pak Ya mengaku bahawa itu adalah isteri beliau.

Perihal kemaluan di dalam handphone telah menjadi bahan perbualan di dalam fb dan lain-lain. Ianya begitu diperbesarkan seolah-olah Pak Ya telah melakukan kesalahan besar.

Angin ini bertanya sekali lagi... Gambar itu gambar siapa?? jawapannya...gambar seorang isteri yang sah kepada suaminya. 

Persoalan yang ingin Angin timbulkan kenapa dibuat seolah-olah satu kesalahan melihat "barang" kepunyaan isteri yang halal di sisi ALLAH?? Gambar itu pula hanya dilihat oleh isteri kedua dan suaminya. Tidak dilihat oleh orang lain termasuk orang-orang yang bawa perkara ini ke FB.  Orang-orang ini, mungkin pernah melihat sendiri video-video pemimpin mereka seperti Anwar Ibrahim dengan China Doll atau perbualan antara Mat Sabu dengan isteri orang atau Badrol Amin yang ditangkap khalwat bersama isteri orang di dalam bilik di sebuah hotel di awal pagi. Semua itu perbuatan HARAM!!!

Sebaliknya mereka menyatakan bahawa mereka tidak percaya kepada video-video tersebut yang dianggap besi karat. Inilah sebenarnya sifat manusia yang tidak nampak gajah dihadapan mata tapi melihat kuman diseberang laut.

Apa salahnya Pak Ya sebenarnya? Bukankah Pak Ya boleh berkahwin 4 sekiranya Pak Ya mampu?? Dengki ke Pak Ya dapat nikah dengan kakak kepada penyanyi rock terkenal Ella??

Angin : kadang-kadang heran jugak.. apabla kena ke puok dia, bukan main dia kata tak baik buruk-burukkan orang, tak baik buka aib orang. Kena ke dia plak,  bukan main dia perbesar-besarkan kisah rumah tangga orang. macam kawan angin kata, yang halal dia bising yang buat perkara haram dia nok susuk bawah karpet. Kepada Pak Ya teruskan perjuangan membela rakyat kerana Pak Ya tidak melakukan perkara yang boleh memesongkan akidah atau berdosa di sisiNya.

 
  

1 comment:

  1. salam, mohon jasa baik tuan utk pautkan blog sy di blog list tuan,
    budaksrikinta.blogspot.com
    terima kasih..

    ReplyDelete