Wednesday 24 April 2013

CALON N15 LADANG : WAN AHMAD FARID DARI KACAMATA SEORANG WARTAWAN




CALON BN DUN LADANG, DATO' WAN AHMAD FARID WAN SALLEH: Saya tidak terlalu lama mengenali Wan Ahmad Farid, malah saya juga bukanlah seorang yang akrab dengannya sebelum ini.

Dan, saya percaya bahawa beliau juga tidaklah terlalu memahami saya dan mengenali saya sebelum ini. Itu bukanlah suatu hal yang wajar saya mengambil kisah. Sebagai seorang yang dipimpin, saya hanya wajar tahu siapakah yang menjadi pemimpin saya.

Saya suka kerana beliau adalah seorang yang sangat gemar membaca, beliau berhujah dengan ilmu yang sarat terkandung dalam pemikirannya dan beliau berpolitik tanpa kisah apa yang hendak diperkatakan orang.

Beliau seorang yang berprinsip dan seseorang yang begitu, selalunya tidak dianggap begitu popular. Tidak mengapalah.

Sebenarnya, saya mengambil sendikit waktu untuk mengenali beliau. Saya mencari siapa Wan Farid dari kaca mata manusia politik yang jujur dan bebas kepentingan. Saya menjejaki Wan Farid untuk mengetahui sejauh mana kekurangan yang dikaitkan dengannya.

Kebanyakan orang yang saya bertanya mengenai kekurangan Wan Farid, mereka hanya memberikan sesuatu yang bersifat lemah, wajar dipertikaikan dan susut hujjah.

Jujurnya, saya tidak menemui kekurangan yang saya cari, saya tidak mendapat jawapan kepada persepsi negatif yang sengaja dan sering dilemparkan kepada tokoh ini. Malah, Wan Farid adalah seorang yang sangat mudah didekati, sentiasa bersedia mendengar apa yang orang seperti saya mahu katakan dan membantu dengan kemampuan yang ada.

Masa yang singkat untuk mengenali calon BN bagi kerusi DUN Ladang ini telah memberikan saya banyak jawapan.

Sebagai seorang wartawan yang kerjanya mendekati pemimpin dan rakyat, saya secara terbuka menyatakan bahawa rakyat DUN Ladang sangat bertuah kerana diberikan peluang memilih pemimpin seperti Wan Farid ini.

PRU ke-13 adalah peluang terbaik untuk rakyat mempunyai seorang pemimpin yang hebat, berfikiran tinggi, berkemampuan dan berupaya membawa banyak kelebihan untuk rakyat.

Jika saya sangat mempercayainya, mengapa anda tidak!.

Demi Islam, Demi Negara, Demi Bangsa dan Demi Kita Semua ... Undilah BN.

Sumber : FB AYOB MAMAT

No comments:

Post a Comment