Friday 5 April 2013

KITA KENA TIPU RUPANYA : SALEHUDDIN AYUB TAK DATANG DITEMPAT CERAMAH : PENYOKONG pas KECEWA


MELAKA 5 April - Beberapa penyokong Pas kecewa apabila Naib Presiden parti itu Salehuddin Ayub yang sepatutnya berceramah di Lorong Pulau Pangkor Laut, Kampung Bukit Pulau, Bukit Baru dekat sini tidak hadir sehingga ceramah itu berakhir tepat pukul 12 tengah malam tadi.

Rata penyokong parti itu yang datang dari luar Kampung Balik Pulau dihadiri sekitar 200 orang itu menunggu sejak pukul 8 malam, setelah dimaklumkan seminggu sebelum itu mengenai kehadiran Salehuddin.

Terdengar di kalangan mereka merungut setelah menunggu hampir tiga jam sehingga saat ceramah berakhir barulah seorang daripada wakil parti itu memaklumkan mengenai ketidakhadiran Naib Presiden Pas atas sebab-sebab yang tidak dinyatakan.

"Kita kena tipu rupanya, ingatkan dia (Salehuddin) datang tapi sampai kat pukul 12 tak datang langsung,'' katanya kepada rakannya sebelum mereka meninggalkan ceramah tersebut.

Keadaan itu menyebabkan beberapa penceramah Pas dari Bukit Baru bagaikan kehabisan modal dan seperti lazim dalam setiap ceramah yang mereka anjurkan cemuhan dan kritikan dilemparkan terhadap UMNO.

Lebih mengecewakan salah seorang penceramah turut membidas pihak polis kerana membenarkan Barisan Nasional (BN) menganjurkan ceramah yang terletak kira-kira 500 meter daripada tempat pembangkang.

Dalam pada itu, beberapa penduduk di Kampung Bukit Pulau merungut apabila Pas mengadakan ceramah berhampiran jalan utama penduduk masuk ke kampung tersebut sehingga menyebabkan kesukaran kereta dan motosikal untuk keluar masuk.

Seorang penduduk yang hanya mahu dikenali sebagai Ismail berkata, Pas tidak sepatutnya membuat ceramah di kawasan laluan penduduk kampung keluar masuk.

"Saya nak lalu pun payah sudahlah jalan sempit muat-muat sebuah kereta dengan motosikal diletak dibahu jalan apa salahnya cari tempat yang luas dan tidak menyusahkan orang kampung,'" katanya.

Ujarnya, berbanding ceramah BN, ia terletak kira-kira 500 meter dari jalan utama tidak menghalang laluan masuk penduduk.

Seorang lagi penduduk yang enggan nama disiarkan berkata, Pas sepatutnya berceramah di satu kawasan lapang dan bukannya berhampiran laluan masuk penduduk. - UTUSAN

1 comment:

  1. UMNO kena jemput penceramah-penceramah hebat dari KELANTAN. Di antaranya Ustaz Rujihan, Ustaz Shamsul dan Ustaz Zainal Abidin Awang.

    PAS yang hidup dengan putar-putar agama supaya orang Islam pening mestilah diberikan penawar oleh UMNO bercorak kebenaran agama juga.

    ReplyDelete